Veelgestelde vragen
Producten
Om je specerijen en kruiden lang aromatisch te houden, kun je ze het beste in de verpakking laten. Onze verpakkingen zijn beschermd tegen licht en voorkomen oxidatieve afbraakprocessen.
In veel traditionele kruiden worden lossingsmiddelen gebruikt, om te voorkomen dat ze klonteren. De kruiden van de Kruidelier zijn een natuurlijk product. Ze bevatten geen toevoegingen of andere poespas. We willen immers dat ieder grammetje kruiden zo puur mogelijk smaakt. Maak je dus geen zorgen als je specerijen of kruiden een beetje klonteren, dat is gewoon de natuur. 🌱 De geur en smaak worden in onze duurzame verpakkingen optimaal bewaakt.
Bij specerijen en kruiden is het vooral belangrijk dat je ze op de juiste manier bewaart. Om het aroma lang te kunnen vasthouden en een lange houdbaarheid mogelijk te maken, moet de verpakking tegen licht beschermd worden. Onze kartonnen en keramische portjes zijn daarvoor erg geschikt. Je krijgt van ons een houdbaarheidsgarantie. Vind je dat we die niet waarmaken, neem dan contact op met onze klantenservice (hallo@dekruidelier.nl). Let op: sommige producten kunnen klonteren. Dit heeft niets te maken met een gebrek aan kwaliteit - in tegendeel: het betekent dat ze natuurlijk zijn!
Op alle producten staat dat ze sporen kunnen bevatten van glutenbevattende granen, mosterd en selderij. Sommige kruiden hebben ook mosterd of selderij als ingrediënt, wat altijd staat aangegeven. De verwijzing is nodig omdat dezelfde machines ook glutenhoudende mengsels vullen en kruisbesmetting nooit helemaal uitgesloten kan worden.
De kleine potjes zijn 6,8 cm hoog en hebben een diameter van 6 cm. De grote keramische verpakkingen zijn 11 cm hoog en hebben een diameter van 6,5 cm. Onze deksels zijn gemaakt van kurk, wat een natuurlijk materiaal is. De deksels zijn dus nooit precies even groot, maar de kruiden passen over het algemeen gewoon in de kruidenlade (meestal 7 cm hoog).
Om de kruiden ook in je lade snel te kunnen vinden, staan de namen van de kruiden ook op het deksel. ✨
Het biologische zegel is een kwaliteits- en testzegel. Producten van biologische teelt worden geëtiketteerd en gecertificeerd door de controle-instantie DE-ÖKO-007.
Dat kan helaas nog niet.
Klantenservice
Je bereikt onze klantenservice per mail via hallo@dekruidelier.nl.
Ja, alles reviews op onze site zijn van echte klanten die we niet persoonlijk kennen en die niks van ons hebben gehad voor hun feedback. We hebben ‘algemene’ foto’s gebruikt om de privacy van onze klanten te waarborgen. De beoordelingen worden verzameld via de derde Trusted Shops. Dit zorgt ervoor dat alleen geverifieerde klanten een beoordeling kunnen achterlaten. Meer informatie vind je hier.
Tegoedbonnen
Als je klaar bent met winkelen, klik je op het winkelwagentje. Daar zie je een overzicht van alle artikelen die je hebt uitgekozen. Als alles klopt, kun je aan het eind van de lijst met producten je tegoedboncode invullen en zo je tegoedbon inlossen.
Nee, dat kan niet. Je kunt per bestelling één tegoedbon inlossen.
Dat kan helaas niet. De tegoedbonnen moeten altijd in één keer ingelost worden.
Nee, dat kan niet. De tegoedbon wordt toegepast op de prijzen van de producten; de verzendkosten worden pas berekend na aftrek van de korting. Vanaf een bestelwaarde van 40 euro betaal je bij ons geen verzendkosten.
Bestelling
Wil je een tegoedbon inwisselen, dan is de minimale bestelwaarde 40 euro. Wil je zonder tegoedbon bij ons bestellen, dan bedraagt de minimale bestelwaarde 20 euro.
Als je na het afronden van je bestelling nog wat wilt veranderen, kun je het beste zo snel mogelijk contact opnemen met: hallo@dekruidelier.nl.
Neem in dat geval even contact op met onze klantenservice via hallo@dekruidelier.nl. Wij kijken dan meteen even wat er mis is gegaan.
Ja, dat kan.
Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via hallo@dekruidelier.nl zodat we het adres nog kunnen aanpassen voor het versturen van de bestelling.
Als je een klantaccount hebt aangemaakt bij ons, dan kun je een standaardadres invullen. Dit kun je doen tijdens het bestellen of direct in je klantaccount.
Tijdens het bestellen kun je een ander adres invullen en het dus ook laten versturen naar iemand anders. Cadeauverpakkingen hebben we helaas nog niet.
Bezorging
Onze bezorgkosten zijn 5,99 euro. Gratis bezorging vanaf € 40,-.
Onze verzendkosten omvatten de directe portokosten en de verpakking van je bestelling. Daarnaast hechten we veel waarde aan duurzaamheid en eerlijke lonen voor onze werknemers in het pakhuis.
Bezorgen bij een pakstation is helaas nog niet mogelijk.
Nadat je bestelling ons magazijn verlaten heeft, ontvang je een verzendbevestiging met een trackingnummer. Met dit nummer kun je zien waar je pakket zich op dat moment bevindt.
Als je niet thuis bent als je bestelling bezorgd wordt, krijg je meestal een kaartje waarop staat waar je pakje bezorgd is. Als het op een postkantoor bezorgd is, heb je 7 werkdagen de tijd om het op te halen. Daarna wordt het naar ons teruggestuurd. Is dit gebeurd en wil je dat we het opnieuw naar je opsturen, neem dan contact op met onze klantenservice via hallo@dekruidelier.nl. De verzendkosten daarvan kunnen we helaas niet van je overnemen.
Als je pakketje met DPD is verstuurd en je daar geregistreerd bent, kun je je bestelling ook naar een pakketwinkel laten sturen. Je kunt de gewenste locatie en dag opgeven.
Naar Duitsland, België en Nederland.
Betaling
e kunt betalen met Klarna, creditcard, PayPal, iDeal of AmazonPay.
Bij de eerste stap van het afronden van de bestelling kun je kiezen voor betalen met PayPal of Amazon. Alle andere betaalwijzen kun je kiezen in stap 4.
Als de betaaltermijn via Klarna wordt verlengd, kunnen er extra kosten voor de Klarna dienstverlening ontstaan. De aankoop op rekening is een optie na betaling. Hierbij ontvang je eerst je bestelling en een paar dagen later je factuur per e-mail. We vragen je om je betaling binnen 3 weken op te volgen. U ontvangt echter ook een herinnering van Klarna als wij uw betaling nog niet hebben ontvangen. Meer informatie daarover vind je rechtstreeks bij Klarna.
De Kruidelier hecht veel waarde aan het beschermen van het milieu en print dus geen facturen. Op verzoek sturen we de rekening graag per mail naar je op.
Stuur een mail naar onze klantenservice (hallo@dekruidelier.nl) als je jouw rekening wilt ontvangen. We sturen de rekening dan zo snel mogelijk naar je op.
Intrekken of terugsturen van de bestelling
Je hebt het recht om binnen 14 dagen van je bestelling af te zien – zonder opgave van reden. Alle informatie daarover vind je hier.
Als je de verkeerde producten hebt ontvangen of een verpakking kapot is aangekomen, neem dan contact op met onze klantenservice (hallo@dekruidelier.nl). We gaan dan op zoek naar een oplossing.
Als je tijdens de bezorging al ziet dat het pakket van buiten zwaar beschadigd is, neem het dan alsjeblieft niet aan. Het pakje wordt dan rechtstreeks naar ons teruggestuurd. Neem contact met ons op en we zorgen voor vervanging! :)
We willen dat onze klanten tevreden zijn en hechten daarom veel waarde aan hoge kwaliteit. Ben je toch niet tevreden over je bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice (hallo@dekruidelier.nl) en we proberen samen met jou een passende oplossing te vinden. Hou er wel rekening mee dat sommige kruiden en kruidenmengsels wat kunnen klonteren. Dit komt omdat we geen toevoegingen gebruiken.
Als je maar een deel van de producten wilt terugsturen, kun je net zo te werk gaan als hier beschreven. Hou er rekening mee dat we alleen het daadwerkelijk betaalde bedrag terugbetalen. Als je een tegoedbon hebt ingelost, dan wordt die evenredig afgetrokken, zodat je alleen het werkelijk betaalde bedrag terugkrijgt.
Lees hier hoe je een bestelling kunt terugsturen die je al hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat het kruid niet meer verkoopbaar is als de verzegeling van het kruidenpotje is verbroken. Er is dus een waardevermindering van 100% als het product geopend is geweest.
Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. Dit kan alleen als de producten niet geopend zijn.
Alle digitale producten (Gourmet Club) worden onmiddellijk na aankoop verzonden. Dit heeft geen negatieve invloed op het herroepingsrecht.
Bij producten die je al betaald hebt, storten we het geld over het algemeen via dezelfde weg terug. Heb je bijvoorbeeld betaald via PayPal, dan wordt het bedrag ook op je PayPal account teruggestort.
Klantaccount
In je klantaccount kun je je betaal- en adresgegevens opslaan. Als je weer bij ons winkelt, hoef je die dus niet meer in te vullen. Daarnaast heb je een overzicht van je eerdere bestellingen bij de Kruidelier.
Een klantaccount maak je aan op onze homepage via ‘klantaccount’. Je vindt dit helemaal onderaan. Onder het deel waar je je kunt aanmelden, heb je de optie: ‘maak een account aan’. In de volgende stap kun je je naam, mailadres en wachtwoord invullen. Als je hier klaar mee bent, is je account aangemaakt.
Klik gewoon op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt nu een mailtje waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.
In je klantaccount onder ‘bestellingen‘.
Je krijgt de nieuwsbrief van ons per mail. Op het einde van die mails staat steeds een link waarmee je je kunt afmelden.
Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via hallo@dekruidelier.nl. Wij pakken het vanaf daar voor je op.